Tuesday, May 13, 2008

MASIH RELEVANKAH UMNO UNTUK ORANG MELAYU???

orang melayu semakin kerap bertelagah sesama sendiri.. perpecahan akan menyebabkan kehancuran yang maha dahsyat untuk orang melayu di tanah air sendiri. Persoalannya.... siapakah pembela...? siapakan penderhaka...? Mari sama-sama kita renungkan..................

4 comments:

tuah setia said...

Tuah tetap jawab UMNO tetap menjadi parti yang sentiasa relevan. Telah terbukti kemampuan UMNO menyatupadukan rakyat Tanah Melayu sehingga perpaduan yang kuat dapat dibentuk hingga mencapai kemerdekaan. UMNNO yang menjadi tulang belakang Barisan Nasional telah berjaya menjadikan Malaysia sebuah negara yang makmur dan penuh kemewahan. UMNO berjaya menjaga negara dengan baik walaupun pembangkang sejak dahulu tidak mahu mengakui kejayaan UMNO. Mereka sanggup melakukan apa sahaja walaupun perbuatannya boleh menghuru-harakan negara. Malaysia tetap teguh, selamat dan makmur di bawah pemerintahan Barisan Nasional.

jebat derhaka said...

jebat pulak jawab..umno tetap relevan..cuma segelintir ahli umno yg tak relevan..kena buang siakap dan beli undi..parti umno parti keramat..kita kena pertahankan..jgn berperang sesama sendiri..

Pakubuana XiV said...

UMNO perlu orak langkah dalam zaman dunia tanpa sempadan ni dengan lebih terbuka dalam mengakui kelemahan dan berbincang bagaimana atasi kelemahan dalam usaha perkukuh parti. Kalau sentiasa dalam kedudukan "in denial" seolah-olah tiada apa berlaku samada di pusat, bahagian mahupun cawangan, maka ketika itu UMNO sudah tidak relevan lagi. Sejarah hanya jadi panduan untuk kita bertindak, bukan sebagai sesuatu yang kita sentiasa pegang untuk diagungkan..Hanya UMNO yang mampu berjuang untuk melayu, selagi setiap ahlinya sedar tentang peranan,tanggungjawab serta integriti masing-masing.

mozeck said...

apa dah jadi dengan blog ni??? banyakkan lagi isi dan update your blog please....